Showing posts with label 2013. Show all posts

Air Terjun Sungai Pisang Gombak 2013





Hari ini nak cerita satu tempat yang mesti di lawati oleh rakyat Malaysia bagi mereka yang inginkan ketenangan dari hiruk pikuk di kota dan mahu melontarkan segala stress yang sentiasa dibelenggu dalam hidup anda. Tempat ini di namakan AIR TERJUN SUNGAI PISANG, GOMBAK.

Sebenarnya aku baru saja pergi tempat ini semalam dengan rakan-rakan rumah sewa untuk meraikan tamatnya pengajian tahun 3 sebelum masuknya semester yang akan datang.

Perancangan

Iklan Raya Maxis 2013 / 1434H


Saban tahun bila nak hari raya sahaja mesti pelbagai macam iklan yang ada kat television itu. Iyelah nak memeriahkan suana hari raya. Nanti tak ada iklan rasa macam hari biasa pula. Macam-macam jenis iklan, kelaka, sedih, kontrovesi, ceria dan sebagainyalah untuk menunjukkan bahawa kedatangan Syawal yang di nanti telah tiba.

Tahun ini 2013, walaupun ada pelbagai iklan macam Petronas dan Proton, aku tertarik dengan iklan maxis yang dapat menceritakan kisah dan realiti yang ada pada masa kini. bukan kata iklan lain tak padu, cuma iklan maxis ini boleh kita ambil iktibar dan jadi renungan pada generasi muda ini termasuk aku, yang sosialnya sangat hebat! tapi bukannya sosial secara realiti cuma di alam maya sahaja.

Iklan maxis ini menceritakan kisah budak dari bandar yang pulang ke kampung untuk berhari raya bersama gadjet-gadjetnya. Soalan pertama dia tanya " ada wifi tak?" sekarang memang semua orang tanya soalan macam ni haha! Gadjet tak ada wifi benda apa saja boleh buat. Bila sudah tak ada wifi baru lah budak bandar ini bergaul dengan budak kampung itu yang mungkin sepupu dia kut. Mainlah macam-macam permainan yang boleh dikatakan legend untuk budak-budak lahir 90-an. haha

 Jom tengok iklan maxis ini!


Dikesempatan ini, aku nak mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua, maaf zahir dan batin!

PETRONAS Raya 2013 Webfilm: Jahit

Kenali Kereta Buatan Tempatan


Kenali Kereta Buatan Tempatan



Kereta ini diperkenalkan pada tahun ini, dengan secara rasminya proton telah menamakan kereta ini sebagai, 



Proton Saga SV ini dikuasakan enjin 1.3 liter Campro IAFM dengan transmisinya tersiedia manual dan automatik CVT. Sesuai dengan nama Super Value yang diperkenalkan, harga Saga SV ditawarkan bermula serendah dari RM33,438.00 sehingga 36,888.00 (semenanjung Malaysia)

Dan yang menariknya anda mampu memiliki kereta SV (Super Value) ini dengan ansuran bulanan serendah RM250!



Sambutan Ramadan 1434H / 2013 ( Edisi Global)

Syukur, Alhamdulillah kita telah sampai dipertengahan bulan yang mulia ini, iaitu bulan Ramadan. Sambutan di Malaysia agak meriah dan aman. Tapi bagaimana pula sambutan Ramadan di luar sana?

Jom tengok komplilasi gambar-gambar sambutan bulan Ramadan di seluruh dunia.


Pelajar dari sekolah berasrama penuh Islam, bertadarus Al-Quran di Masjid Medan, Indonesia Julai 11, 2013
Penyokong Presiden Mursi berdoa sebelum berbuka di Cairo,Mesir Julai 10, 2013
Umat Islam menunaikan solat sunat terawikh selepas Isya' di Masjid Bajrakli Belgrade,Serbia Julai 9, 2013.